V toplejših poletnih dneh preživljamo več časa na prostem: se sprehajamo v naravi, poležavamo na plaži ali delamo na vrtu. Ob delu ali sproščanju na prostem v vročih dneh je izredno pomembno, da nenehno pijemo veliko tekočine, saj s tem preprečujemo dehidracijo. Tekočino potrebujemo, da ohranjamo svoje telo hladno oziroma na pravilni temperaturi. Brez zadostne količine vode lahko pride do mišičnih krčov, vročinske izčrpanosti ali vročinske kapi.

Kako vemo koliko tekočine potrebujemo?

Otroci potrebujejo dnevno od 4 do 11 kozarcev tekočine, medtem ko odrasli potrebujejo od 9 do 13 kozarcev tekočine dnevno (pijače skupaj, vključno z vodo). Količina dnevno potrebne tekočine je odvisna od starosti, spola, stopnje telesne dejavnosti, nadmorske višine in podnebja. V vročih poletnih dneh potrebujemo več tekočine, vendar se ne smemo ravnati le po žeji. Za preprečitev dehidracije je pomembno popiti veliko tekočine skozi cel dan, še pred odhodom ven.  Eden od načinov, ki vam pove ali pijete dovolj tekočine ali ne je, da preverite barvo urina. Urin mora biti svetlo rumene barve. V primeru, da je temne barve morate popiti več tekočine.

So druge brezalkoholne pijače tudi primerne?

Sok, čaj, športne in druge brezalkoholne pijače so večinoma voda, vendar pa pogosto z njimi po nepotrebnem zaužijete tudi kalorije brez prehrambenih koristi. Svojo dnevno količino kalorij zaužijte raje v obliki hrane, namesto v obliki tekočine. Omenjeno pomaga preprečiti pridobivanje neželene dodatne teže. Za vašo najljubšo osvežilno pijačo raje izberite navadno vodo ali vodo z naravnim okusom, obogateno z vitamini.

Uživajte v poletnih mesecih in ne pozabite piti dovolj tekočine!